Mural Roku

Mural Karpie diem

Pełna nazwa Inwestycji:
Mural Karpie diem

Zgłaszający:
Gmina Trzcianka

Inwestor:
Gmina Trzcianka

Generalny wykonawca:
„DRUKLIN” Pracownia sitodruku Maciej Mazurkiewicz, ul. Pomorska 32, 75-393 Koszalin

Projektant:
Firma Kommunikat studio w osobach Kuba Rutkowski oraz Dagmara Domżalska-Zdych

Okres prac:
Sierpień 2020-wrzesień 2020

Lokalizacja:
Trzcianka

Wartość inwestycji:
30 000,00 zł

 

Głównym zadaniem przy projektowaniu muralu była promocja historii rybackich gminy Trzcianka, charakterystyki pracy rybaka, walorów produktów rybackich, idei ekologii i przyrody oraz aktywnego spędzania czasu nad wodą. W szczególności mural ma za zadanie zachęcać przyjezdnych do odwiedzenia Parku Ryb Słodkowodnych.

Projektant wspólnie z pracownikami Urzędu Miejskiego oraz Muzeum Ziemi Nadnoteckiej poszukiwał odpowiedniego zdjęcia lub pocztówki, która zarówno zachęci do aktywności nad naszymi jeziorami, jak i pokaże walory naszego miasta. Wybór padł na pocztówkę z 1908 roku, która przedstawia dokładnie miejsce, gdzie teraz znajduje się Park Ryb Słodkowodnych. Z muralu można także odczytać wskazówki, jak dojechać do Parku.

Mural został wzbogacony o hasło „Karpie diem”, które w dowcipny i sprytny sposób nadaje kontekst wędkarski, a zarazem wywołuje uśmiech na twarzy odbiorcy muralu. Hasło jest częścią strategii komunikacji werbalnej, jaka została stworzona w ramach Systemu Identyfikacji Wizualnej i nawiązuje bezpośrednio do hasła „Trzcianka. Trudno mówić, łatwo polubić”. Krótkie, dowcipne hasła, które jest zabawą słowną, jest również na tyle proste i rozpoznawalne, że zwróci uwagę podróżujących z Poznania nad morze, a także wzbudzi uśmiech na twarzach mieszkańców.

Za adaptację graficzną i opracowanie hasła odpowiedzialna była firma Kommunikat studio w osobach: Kuba Rutkowski oraz Dagmara Domżalska-Zdych. Projekt koncepcyjny został przełożony w formę artystyczno- malarską przez zespół Most Blunted z Koszalina, który ma duże doświadczenie w malowaniu wielkich realizacji. Artystami realizującymi projekt byli Arkadiusz Trocha, Kamil Czajka i Maciej Mazurkiewicz. Mural został wykonany farbami akrylowymi w spray’u, a detale zostały dodatkowo wykończone pędzlami. Obrana technika dała największą gwarancję na trwałość realizacji na starej ścianie kamienicy oraz zapewniła odporność na warunki atmosferyczne. Obrana technika pozwoliła również na jak najwierniejsze odwzorowanie fotografii z pocztówki.

Mural „Karpie diem” jest jednym z elementów operacji pt. „Opracowanie i upowszechnianie produktów promocyjnych i popularyzujących idee LSR w Gminie Trzcianka”, której celem jest zwiększenie atrakcyjności obszaru NGR, ich walorów turystycznych, a także konkurencyjności turystycznej poprzez opracowanie i upowszechnianie kompletu produktów promocyjnych i popularyzujących idee LSR.