Modernizacja kompleksu lokali użytkowych przy ul. Miodowej 8 w Płocku
Pełna nazwa Inwestycji:
Modernizacja kompleksu lokali użytkowych przy ul. Miodowej 8 w Płocku
Zgłaszający:
Miejski Zakład Gospodarki Mieszkaniowej Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
ul. Sienkiewicza 8
09-402 Płock
Inwestor:
Miejski Zakład Gospodarki Mieszkaniowej Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
ul. Sienkiewicza 8
09-402 Płock
Generalny wykonawca:
EURODOM Dawid Dąbkowski, Tłuchówek 44, 87-605 Tłuchowo
Projektant:
Pracownia Architektoniczna ABRYS Andrzej Marciniak, ul. Tęczowa 41, 09-402 Płock
Okres prac:
26.02.2018 r. – 07.12.2018 r.
Lokalizacja:
ul. Miodowa 8
09-402 Płock
Wartość inwestycji:
2 990 000,00 zł
Na działce o nr ew. 370/18 przy ul. Miodowej 8 w Płocku zlokalizowany jest kompleks lokali użytkowych składający się z 3 budynków z wydzielonymi wewnętrznie 24 lokalami o charakterze handlowo-usługowo-biurowym. Budynki o wysokości 2 kondygnacji nadziemnych połączone są ze sobą układem komunikacji pieszej w poziomie terenu i w poziomie I pietra. Zużyty technicznie budynek wybudowany w 1969 r. zagrażający bezpieczeństwu osób w nim przebywających wymagał grunowej modernizacji, unowocześnienia, rekonstrukcji oraz przystosowania do obecnie obowiązujących przepisów technicznych. Konieczność wynikała również z faktu, iż nieprzystające do obecnych wymagań technicznych rozwiązania konstrukcyjne i materiałowe w budynku przyczyniały się do znacznych strat ciepła i tym samym ponoszenia znacznych opłat z tytułu zuzycia energii cieplnej. Zły stan techniczny poszczególnych elementów konstrukcyjnych obiektu (ścian, podestów, schodów, murków oporowych, stalowej stolarki okiennej i drzwiowej, instalacji c.o. i wodno-kanalizacyjnej, nierównej i zniszczonej nawierzchnina poziomie terenu), jak też stosunkowo duże opłaty eksploatacyjne związane z ich utrzymaniem miały bezpośredni wpływ na trudności w znalezieniu potencjalnych najemców chętnych do wynajęcia lokali usługowych i prowadzenia w nich działalności gospodarczych. Wiele z nich było niewynajętych i od kilku lat były pustostanami. Wymiana zużytych technicznie elementów konstrukcyjnych obiektu, poprawa jego wyglądu i efektywności energetycznej, wykonanie nowych przyłączy i instalacji telekomunikacyjnych oraz przystosowanie dla osób niepełnosprawnych miała na celu pozyskanie nowych i zatrzymanie dotychczasowych najemców/klientów.
w złym stanie technicznym były:
– konstrukcja żelbetowa podestów,
– słupy i podciągi,
– schody wejściowe,
– murki oporowe,
– warstwy nawierzchniowe podestów z niesprawną izolacją skutkującą licznymi przeciekami wody opadowej pod podestami i do lokali uzytkowych,
– izolacje cieplne ścian zewnętrznych budynku,
– tynki zewnętrze ścian i podestów,
– stalowa stolarka okienna i drzwiowa,
– nawierzchnia w poziomie terenu,
– nawierzchnia parkingu,
– przyłącza i instalacje teletechniczne,
– podziemna instalacja kanalizacji deszczowej,
– wewnętrzne instalacjie wod.-kan. i centarlnego ogrzewania, których Spółka dokonała w 2015 r.
Przedmiotem inwestycji była kompleksowa modernizacja budynku. Zakres prac modernizacyjnych obejmował w szczególności:
a) rozbiórkę istniejących podestów, schodów, murków oporowych, altanki śmietnikowej oraz nawierzchni w poziomie terenu,
b) roboty konstrukcyjne, w zakresie wykonania:
– słupów,
– schodów,
– podestów,
– tarasu przynależnego do kolaku gastronomicznego,
– murków oporowych,
– konstrukcji pylonu reklamowego,
– attyki,
c) wykonanie nowych elementów budynku takich jak:
– dobudowa tarasu do lokalu gastronomicznego,
– budowa ogólnodostępnego pomieszczenia sanitarnego (łazienki),
– budowa pomieszczenia teletechniczengo (serwerowni),
– budowa pochylni dla osób niepełnosprawnych,
– montaż windy dla osób niepełnosprawnych,
– budowa pylonu reklamowego (mający na celu przystosowanie obiektu i reklam na nim znajdujących się do wymogów związanych z estetyzacją miasta),
d) roboty wykończeniowe zewnętrzne w postaci:
– wymiany zużytej stalowej stolarki okiennej i drzwiowej,
– docieplenia ścian zewnętrznych,
– wykonania attyki (opaski) okalającej budynek w poziomie dachu z elemenatmi charakterystycznych plastrów miodu nawiązujących do nazwy ulicy i osiedla,
e) roboty w zakresie infrastruktury technicznej:
– przebudowa kanalizacji deszczowej,
– przebudowa przyłącza gazowego,
– wykonanie przyłączy i instalacji telekomunikacyjnych,
– wykonanie monitoringu wizyjnego,
– wykonanie instalacji odgromowej;
– wykonanie oświetlenia budynku,
f) zagospodarowanie terenu w postaci:
– obniżenia terenu wraz z przebudową schodów wejścia głównego od strony ul. Miodowej,
– przebudowy parkingu,
– montażu nowej systemowej altanki śmietnikowej,
– częściowej wycinki i przesadzenia instniejących drzew i krzewów oraz wykonanie nasadzeń zastępczych,
– montażu ławek.
Parametry techniczne budynku:
– powierzchnia zabudowy: 1 427,85 m2
– powierzchnia użytkowa budynku: 1 937,90 m2
– kubatura budynku: 10 276,29 m2
Efekt realizacji inwestycji:
– odrestaurowanie (zrewitalizowanie) budynku znajdującego się w złym stanie technicznym,
– poprawa atrakcyjności (rewitalizacja) zabudowy osiedla „Miodowa” w Płocku, wpisanego do Płockiego Programu Rewitalizacji
– unowocześnienie miejsca do prowadzenia działalności gospodarczych przez lokalnych przedsiebiorców,
– lokalny rozwój społeczno-gospodarczy miasta,
– tworzenie nowych miejsc pracy.
W kompleksie znajdują sie m.in.:
– sklepy spożywcze,
– sklep rybny,
– sklep garmażeryjny,
– restauracja,
– kwiaciarnia,
– salony fryzjerskie i kosmetyczne,
– zegarmistrz,
– zakłady bukmacherskie,
oraz
– jednostka Urzędu Miasta Płocka – Punkt Obsługi Mieszkańca Miodowa,
– Rada Mieszkańców Osiedla Miodowa,
– administracja MZGM-TBS Sp. z o.o. (Rejon Obsługi Mieszkańców nr 1).
PRZED
PO